dimecres, 22 de febrer del 2012



Visita al palau de cerveró, exposició de "a través de l'espill".

Avuí hem anat a veure l'exposició  a "través de l'espill", el que he fet, a sigut un video amb totes les imatges que m'han paregut curioses de la visita al museu, ja que hem pareixia interessant compartir aquestes imatges amb vosaltres.

Després de una bona caminada, hem arribat a el palau cerveró. Allí he vist imatges que la veritat, al mateix temps que en pareixien de ser molt bones, en produien molta curiositat.

Una cosa entre altres, que he llegit i m'ha paregut interessant a sigut una fotografia on apareixien dones obeses defensores del moviment fat liberation, un moviment a favor de l'aceptació social de l'obesitat, i que destaca la bellesa del cos obés. M'ha causat gran impacte perque desconeixia l'existència de un moviment que destacara la bellesa del cos obés entre altres coses. A més a causat una gran contradicció en mi, perque pensava que no hi habia persones obeses orgulloses del seu cos, em sembla positiu en cert manera aquest moviment, perque està clar que a elles els agradaria tindre menys grassa i estar més be físicament, però està molt be acceptar el seu cos tal i com és, perqué del contrari podria causar problemes amb la personalitat de la persona que està obesa.
També m'agradaria compartir amb vosaltres una imatge que m'ha resultat curiosa, la de l'oncle sam dels EE.UU, " pes com a senyal de poder", que representa les fases per les quals els EE.UU han anat adquirint protagonisme i poder en el món. Observem a l'oncle Sam al principi com un nen petit, acabat de nàixer, al cual li falta molt de camí per recòrrer i que simbolitza la imatge de uns EE.UU petits en cuant a poder, en comparació a la resta del món, el cual és molt dèbil i no te poder per a influenciar a la resta del món. Les altres imatges van representat un progressiu augment d'aquest nen tant en edad, com en pes, com en altura, (també progresiu en els anys que apareixen baix de cada imatge) fins a arribar a un home grós, molt més major i que representa el poder adquirit durant els anys per els EE.UU, i que ara adquirit molt de poder, tant com per a ser considerats com els més poderosos del món,  per la  cual cosa tots li tendixen la mà. No sé perquè el representen grós, en lloc de robust, és un dubte que m'ha sorgit cuant estaba mirant-lo, està clar que significa el pes com a senyal de poder, i estic d'acord que el pes significa poder, però jo crec que un home robust representaria millor aquest estereotip, o això crec, almenys en l'actualitat.
Les imatges a les quals hem referisc, apareixen en el video en la imatge 10 (pes com a senyal de poder), i en la 11 i 12 (moviment fat liberation)

En fí m'ha paregut una exposició molt interessant, recomanable per a totes les persones, i en la cual he aprés un poc més del tema de l'obesitat...

2 comentaris: